sobota, 25 kwietnia 2015

Ciasto na wiórkach kokosowych

W szafce znalazłem tony wiórków kokosowych. Tak - kilka opakowań niedbale porozrzucanych to tu, to tam. Trzeba było coś z nimi zrobić - nadmiar wiórków nie jest potrzebny (przynajmniej mnie). Dlatego proszę ja Was, postanowiłem pokombinować z przepisem na ... naleśniki. Już tłumaczę. Zaskakujące dla mnie było, iż można część mąki (w podstawowym naleśnikowym przepisie), zastępować właśnie wiórkami kokosowymi. Jeśli w takim cieście się udaje - dlaczego nie zmodyfikować, zwykłego ucieranego ciasta ? Wziąłem więc przepis na ucierane ze śliwkami i zastąpiłem mąkę krupczatkę, mąką pszenną oraz wiórkami. Zmieniłem także ilość jajek i dodatków. Stanąłem jednak przed jednym jedynym problemem. Wiórki kokosowe są suche na wiór. Co z tym zrobić ? A sparzyć gorącą wodą. Tak oto przygotowane ciasto upiekłem .... i wyszło pysznie :) Dlatego zapraszam na sprawdzenie czy Wam też będzie smakować :)) 





Na formę keksówkę o długości 30 centymetrów:
  • 220 gramów masła,
  • 280 gramów cukru,
  • 3 jajka,
  • 2 szklanki wody,
  • 340 gramów mąki pszennej,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 2 łyżeczki aromatu waniliowego,
  • 2 szklanki wiórków kokosowych (około 350 gramów).



1. Wiórki kokosowe zalewamy wrzącą wodą.


 2. Masło, jajka i cukier miksujemy - na gładką masę.


3. Dodajemy przesianą mąkę, wiórki, aromat i proszek do pieczenia.


4. Miksujemy porządnie.


5. Ciasto wylewamy do formy nasmarowanej tłuszczem,


6. Pieczemy 45 minut w temperaturze 180 stopni.


7. Teraz musimy poczekać, aż ciasto przestygnie - ponieważ gorące łamie się podczas krojenia.
Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj przepis