środa, 25 marca 2015

Podwójnie orzechowe kruche ciasteczka z rodzynkami

Kto pracuje ze mną, wie że dziś w planie - od samego rana - były orzeszki. Orzeszki są zdrowym źródłem tłuszczów. Także te orzeszki, które orzeszkami nie są. Chodzi mi mianowicie o orzeszki ziemne - czyli swoisty przykład fasoli, a raczej bobu :) Dziś chciałem uraczyć Was przepisem na podwójnie orzechowe kruche ciasteczka z rodzynkami. Są to ciasteczka zachwycające kruchością i niezwykłym arachidowym aromatem. Wykonaj je samemu - bo czas na ich przyrządzenie to niecała godzinka ^^







Składniki na około 15 sztuk:
* 150 gramów orzechów nie solonych,
* 125 gramów margaryny lub masła,
* 200 gramów cukru brązowego,
* 1 jajko,
* 1 opakowanie cukru waniliowego,
* 1 kopiata łyżka masła orzechowego (opcjonalnie 2 łyżki miodu),
* 150 gramów mąki pszennej,
* 150 gramów płatków owsianych nie mielonych,
* 100 gramów rodzynek,
* proszek do pieczenia.





1. Orzechy drobno siekamy i mieszamy z rodzynkami,
 

2. W misce umieszczamy masło orzechowe, masło zwykłe lub margarynę i cukier - dobrze miksujemy.


2. Następnie dodajemy jajko.


3. I mąkę z płatkami.


4. Na końcu delikatnie mieszamy ciasto z bakaliami.


5. Lepimy kuleczki i delikatnie spłaszczamy.


6. Pieczemy 15 minut w temperaturze 170 stopni. Następnie studzimy dobrze, bo tylko tak się nie rozpadną.


7. Jemy ciepłe lub przestudzone :) Smacznego :)))



Wielkanocne Wypieki Wielkanocne Smaki - edycja V

2 komentarze:

  1. Bardzo mi się podobają te ciastka, bo wyglądają na bogato nadziane ;) Ciastka owsiane z orzechami to zdecydowanie moje ulubione ;)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj przepis