piątek, 6 lutego 2015

Grysikowe kruche ciasteczka

Ok. Szukałem przepisu na ciasteczka do kawy lub herbaty. I tu napotkałem na rady, aby do takich ciasteczek dodać grysiku. Czemu nie, pomyślałem. Ale jaki rodzaj ciasta miałem wybrać? Postanowiłem poeksperymentować na cieście kruchym. Efekty były lepsze niż oczekiwałem. Ciasteczka nie stały się łamliwe, a dzięki kaszy były doskonale kruche i wilgotne za razem. Dlatego jeśli chcesz zrobić swoje Grysikowe kruche ciasteczka - to zapraszam do skorzystania z przepisu ^^





Składniki na 3 blaszki ciasteczek:
* 250 gramów mąki pszennej,
* 80 gramów grysiku,
* 120 gramów cukru,
* 2 żółtka,
* 220 gramów masła,
* 2 łyżki wody,
* cukier waniliowy/ aromat,


1. Składniki umieszczamy w misce.


2. Zagniatamy ciasto (ma odchodzić od palców).


3. Rolujemy na rulon o długości 50 cm, a następnie dzielimy na pół.


4. Zawijamy w folię i odstawiamy na minimum 3 godziny do zamrażalnika.


5. Po wyciągnięciu ciasta z zamrażalnika kroimy rulony na 4-5 centymetrowe ciasteczka.


6. Każde ciasteczko nakłuwamy


7. i pieczemy 10 -15 minut w temperaturze 180 stopni.


8. Z blachy wykładamy do wystudzenia na talerz,


9. i jemy. - Smacznego ^^





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj przepis