Przepis dla Ciebie :)

niedziela, 15 czerwca 2014

Nalewka bananowa - Bananówka na spirytusie z nutką wanilii i czekolady

W jednym ze sklepów były ostatnio banany na przecenie. Czemu nie wykorzystać tego faktu ? Obecnie zauważyłem w statystykach że największą popularnością cieszy się przepis na nalewkę truskawkową. W związku z powyższym przedstawiam wam mój sposób na przygotowanie nalewki z bananów. Podziękowania szczególne ślę Tacie, który dzielnie pomaga mi w stworzeniu wyrobów alkoholowych ^^




Składniki:
* 250ml spirytusu,
* 250ml wódki,
* 8 bananów (dużych),
* 100g cukru,
* laska wanilii,
* 2 kostki czekolady,  


1. Kroimy banany w grube plasterki,


2. Wsypujemy do słoja,
 

3. Odmierzamy cukier,


4. Dosypujemy i dokładnie wstrząsamy (tylko delikatnie ^^),


5. Dolewamy  spirytus i wódkę,




6.  Czekamy 5 dni - codziennie wstrząsając słojem,


7. Kroimy czekoladę (2 kostki czekolady) i wydłubujemy wanilię z laski (jeśli damy całą laskę nalewka będzie gorzka),

  
 
 

8. Odkładamy na kolejne 2 miesiące i po tym czasie zlewamy przez filtr do kawy. Niestety przez strukturę banana - obserwowałem duży ubytek płynu (banany mimo wyciśnięcia wiążą dużo nalewki w sobie). Czekolada dała bardzo delikatny aromat czekolady. ;]

18 komentarzy:

  1. Witam

    Jaki wyszedł efekt końcowy nalewki bananowej ? Czy banany, wanilia i mleczna czekolada dobrze się wkomponowały w owe %% ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero teraz mogę powiedzieć że - tak wkomponowały się - wymaga to niestety sporo czasu :)

      Usuń
  2. Robilem wlasnie z tego przepisu, ale zamiast wodki dalem wody bo nie chce takiej mocy :) Miałem sloik tylko 1.5l jest trochę mało bo weszlo 6.5 banana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdy sposób jest dobry - i zawsze zachęcam do eksperymentowania :))))

      Usuń
  3. Siemano ! właśnie wszystko zrobiłem dolałem wódke i spirytus i teraz mam czaekać 5 dni w jakiej temperaturze to najlepiej trzymać ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siemka :D
      Ja trzymałem w pokoju - w którym była temperatura około 24 stopni. Nie ukrywałem też specjalnie słoja przed światłem :)

      Usuń
    2. Siemano jak dodałem czekoladę i wanilie to mam zostawić na dwa miechy a mam coś z tym tobie?? Np mieszać??

      Usuń
    3. Hej :) ja wstrząsałem słojem spontanicznie - co parę dni (lepiej i szybciej się przegryzie) :)

      Usuń
  4. Właśnie kilka dni temu przelałem gotową nalewkę, filtrowałem ją początkowo przez grubsze sitko, potem przez 1 warstwę gazy, potem 2 warstwy gazy. Postała 2 dni i ładnie się klaruje jak na zdjęciu, ale 1/4 butelki to nadal osad. Przelałem teraz przez torebkę od herbaty ale nadal jest trochę mętna. Trzeba sporo poświęcić czasu na filtrowania jeśli chce się mieć idealnie klarowną i oczywiście zrobić więcej bo za każdym przelaniem trochę odchodzi. Jak pisałem wcześniej ja robiłem w słoju 1.5l i wyszła mi po wszystkich filtrowaniach butelka 0.5 resztę wciągnął banan. Przepis jest świetny bo nalewka jest bardzo smaczna i aromatyczna. Polecam !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie za wyczerpujące sprawozdanie :) Moja nalewka ma już rok - i jest przeeeeeee pyszna :) Niestety największym minusem bananówki jest ubytek płynów i tak naprawdę (tak jak piszesz), należy do uwzględnić w planach nalewkowych :)

      Usuń
  5. robie i ja - zachęciliście mnie !

    OdpowiedzUsuń
  6. a co by sie stało jakbym zamiast filtrowania zmiksowała banany blenderem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) Zamiast miksować lepiej przetrzeć przez sito :) zobacz na nalewkę piernikową z musem śliwkowym - tam widać efekt, takiego zabiegu :)

      Usuń
  7. bananówka!? To może być dobre! :D Na bank wypróbuję!

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Całą laske zetrzeć na pył czy tylko część?

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy ma znaczenie to , czy banany są mocno dojrzałe czy słabo . ? Ja dałem 0.5 bananów +0,5 spirytusu oraz 200 ml wody . Nastaw ma dwa dni i dziś zaniepokoiła mnie pianka na wierzchu nastawu . Czy dlatego że owoce były mocno dojrzałe mogły zfermentować?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy przepis, właśnie jestem na etapie jej produkcji, dziś dodaje czekoladę ale z pół szklanki przegotowanej wody, bo robie na sporytusie i wydaje mk się że bedzie ciut za mocna. Robilam ostatnio nalewke bananowo-miodowa. Uuu pycha :-)odkryłam że stawianie nalewek stało się moją pasją :-) pozdrawiam miłośników :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam dzisiaj właśnie zakończyłem proces produkcji😁.Muszę przyznać,że nalewka smakuje obłędnie.wymaga trochę czasu uzyskanie klarownego koloru.najdłużej zeszło mi przefiltrowanie ale bylo warto.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Wystąpił błąd w tym gadżecie.

Drukuj przepis