niedziela, 13 kwietnia 2014

Żyrafa - ciasto w łatki

Nie ma to jak parapetówka. Koleżanka Dorota właśnie się przeprowadziła i ku mojemu zaskoczeniu została prawie moją sąsiadką. Chciałem ten fakt jakoś uczcić ciastem - i zacząłem myśleć - JAKIM ? Dorota uwielbia żyrafy - zwierzęta  piękne i łagodne - takie też miało być ciasto. Jako że już mam wprawę w ciastach z emblematem postanowiłem zmodyfikować jedne z przepisów i wyszło to oto ciasto Żyrafa. Proste szybkie a w smaku śmietanowo kokosowe z bananem ^^  Jest to rolada, która długością przypomina żyrafią szyję i wygląda zjawiskowo ;] Dodatkowo Mamusia przysłała mi w prezencie szprycę metalową - czas ją przetestować ^^

 

 
  
 


Składniki:
Na ciasto:
* 5 jajek,
* 6 łyżek cukru,
* szklanka mąki,
* 1/4 szklanki wody,
* 4 łyżki oleju,
* 2 łyżki kakao,
* łyżeczka ekstraktu z wanilii,

Na wypełnienie:
*  250 ml śmietany 30%,
* 150 ml kokosowego jogurtu,
* 2 łyżki cukru pudru lub cukru waniliowego,
* 2 łyżeczki żelatyny,
* 1 banan,



WYKONANIE:

1. Białka ubijamy z cukrem na sztywną masę


 2. Teraz dodajemy po jednym żółtku,


3. Następnie na przemian dodajemy składniki sypkie (wszystkie z wyjątkiem kakao) i mokre.Mikser teraz powinien pracować na najniższych obrotach,


 4. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni. Z powstałej masy jajecznej podbieramy około 7 łyżek, które umieszczamy w rękawie bądź szprycy,


5. Rysujemy wzorek żyrafi (na płaskiej blaszce do wypiekania ciasteczek o wymiarach 28x40 cm) - jako że nie mam wyobraźni co do cętek żyrafich - wydrukowałem sobie wzorek z internetu,

6. Wzorek bezzwłocznie należy umieścić w piekarniku - na max 3 minuty,


7. Do reszty ciasta dodajemy kakao,

8. Po zmiksowaniu wylewamy na blachę,


9. Pieczemy w 180 stopniach - około 10 minut,

 10. Powstałe ciasto wykładamy i obracamy,


11. Delikatnie ściągamy papier,

12. I rolujemy. Teraz ciasto w takim stanie powinno ostygnąć,



13. W misce przygotowujemy krem. Śmietanę z cukrem ubijamy na sztywno (uwaga by nie ubić masła). Dodajemy jogurt i wiórki kokosowe (ja dałem 3/4 szklanki).  Żelatynę  rozpuszczamy w gorącej wodzie i dodajemy do masy śmietanowej,


14. Przestudzone ciasto rozwijamy. Nakładamy na nie po kolei: ścinającą się lekko masę śmietanową,
banana ...... i  ja chcąc dodać wiosennego akcentu posypałem całość kokosem wymieszanym z barwnikiem spożywczym.
 

15. Teraz roladę rolujemy (ja używam do tego celu folii) i wkładamy do lodówki na minimum 2 godziny,

16. JEMY ^^









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj przepis